Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται

Δεν μπορούμε να το λέμε αρκετά συχνά: ο ρόλος του πρωινού γεύματος στη διατροφή μας είναι πολύ σημαντικός. Όπως επίσης και οι παιδικές διατροφικές συνήθειες, οι οποίες θα καθορίσουν τον τρόπο διατροφής όλης της υπόλοιπης ζωής του. Γι’ αυτό θα πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας τη συνήθεια του καλού πρωινού.

Το πρωινό  γεύμα πρέπει να είναι εύκολο, γρήγορο και θρεπτικό. Έχουμε από μία ιδέα για κάθε μία μέρα της εβδομάδας, για να σπάμε και τη μονοτονία. 

1) Τα κλασσικά δημητριακά με γάλα. Είτε σκέτα, είτε με επικάλυψη, με μέλι ή με σοκολάτα, είναι ίσως η πιο γρήγορη λύση για τα πρωινά που παρακοιμηθήκαμε και δεν έχουμε αρκετό χρόνο μπροστά μας. Εμπλουτισμένα με βιταμίνες και μέταλλα (έτσι υπόσχονται τουλάχιστον), μαζί με το γάλα, αποτελούν ένα πλήρες και ισορροπημένο γεύμα, ικανό να δώσει την απαιτούμενη ενέργεια, το εφαλτήριο για το υπόλοιπο της ημέρας. Προσοχή όμως: τα δημητριακά είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να απορροφούν το γάλα. Αν τα τρώμε σκέτα, σαν πατατάκια, χωρίς γάλα, θα απορροφήσουν τα υγρά του οργανισμού μας, καταλήγοντας σε μια κατάσταση κατακράτησης υγρών, που μόνο υγιεινή δεν είναι.

2) Το πολύτιμο γάλα. Ένα ποτήρι γάλα με κάτι σε υδατάνθρακα, ένα κουλούρι, μπισκότα, ψωμί, φρυγανιά και με ό,τι προτιμάμε από πάνω είναι εξίσου θρεπτικό και ισορροπημένο γεύμα, και εύκολο και γρήγορο στην προετοιμασία. Το πιο εύκολο συνοδευτικό του γάλακτος είναι τα μπισκότα ή τα κουλουράκια: πτι-μπερ ή μιράντα, κλασσικά κι αγαπημένα, ή τραγανά μουστοκούλουρα, όλα μια λιχουδιά είτε στεγνά είτε “παπαριασμένα” στο γάλα. Για το ψωμί μας ή τη φρυγανιά, μπορούμε να αλείψουμε το κλασσικό βούτυρο με μαρμελάδα ή μέλι, ή να προτιμήσουμε κάτι σε αλμυρό, όπως μια φέτα τυρί με ντομάτα, ή κάτι δροσερό, όπως φράουλες με ζάχαρη. Σε κάθε περίπτωση, έχουμε γεμίσει τα αποθέματα ενέργειάς μας και με το παραπάνω.

3) Το αβγό με τους ποικίλους τρόπους. Αν καταφέρουμε την πολυτέλεια του λίγο περισσότερου χρόνου που απαιτείται για την προετοιμασία του, το αβγό είναι ό,τι καλύτερο σαν πρωινό γεύμα. Βραστό ή με μπέικον (δείτε σχετικό αναλυτικό άρθρο), ομελέτα ή στραπατσάδα, είναι μια υγιεινή νοστιμιά, και με λίγες θερμίδες. Για τα παιδιά το συνδυάζουμε με ένα ποτήρι γάλα και ψωμί ή φρυγανιά.

 

4) Η αγαπημένη Μερέντα.  

Διαχρονική αλλά όχι ξεπερασμένη, η αγαπημένη μερέντα είναι σταθερή αξία στις προτιμήσεις μικρών και μεγάλων. Πλούσια σε ενέργεια και γεύση, ικανοποιεί στα γρήγορα τις ανάγκες του οργανισμού και βελτιώνει τη διάθεσή μας. Αλείφεται σε φρυγανισμένο ψωμί του τοστ, σε φέτα φρέσκιας φρατζόλας ή και σε φρυγανιά. Συνοδεύεται με ένα ποτήρι γάλα ή φυσικό χυμό πορτοκάλι.

5) Το απλό σάντουιτς ή τοστ. Ζαμπόν τυρί, σκέτο τυρί, πάριζα τυρί, βουτυράκι απ’ έξω για να ξεροψήσει το ψωμί και όρεξη και φαντασία να έχεις, προσθέτεις μέσα ότι θέλεις. Ντομάτα, μαρούλι, μαγιονέζα, μπέικον, όλα χωράνε στο πιο δημοφιλές σνακ όλων των εποχών. Μια καλή ιδέα είναι να το ετοιμάζουμε από βραδύς, ώστε το πρωί να γλυτώνουμε χρόνο και να μας μένει μόνο το ψήσιμο.

6) Γαλλικό τόστ. Στα γρήγορα, και με τη βοήθεια του παιδιού που του αρέσει να ανακατεύει (τό’ κανε ο Κράμερ, γιατί όχι κι εμείς :p), σπάμε 2 αβγά σε ένα μπώλ, προσθέτουμε λίγο αλάτι και λίγο γάλα και αφήνουμε το παιδί να τα ανακατέψει, όσο λιώνουμε σε αντικολλητικό τηγάνι λίγο βούτυρο. Μέχρι να κάψει το βούτυρο, μουλιάζουμε στο μίγμα αβγού-γάλακτος 2 φέτες ψωμί (είτε του τοστ, είτε από τη χθεσινή περισσευούμενη φραντζόλα), μία-μία, όχι και τις δύο μαζί και τις τηγανίζουμε στο ζεσταμένο πια βούτυρο. Θέλει περίπου 2-3 λεπτά η κάθε μεριά και είναι έτοιμο: ροδοκόκκινες και τραγανές φέτες, που τις σερβίρουμε είτε σκέτες, είτε με μέλι, είτε με ζάχαρη και κανέλα. Περισσότερες οι θερμίδες, αλλά περισσότερη και η νοστιμιά.

7) Pancakes ή κρέπες. Χτυπάμε στο multi 2 αβγά, 200γρ γάλα, 100 γρ. αλεύρι, 50 γρ βούτυρο και 1 πρέζα αλάτι. Πρέπει να προκύψει ένας αραιός, ρευστός χυλός. Σε αντικολλητικό τηγανάκι και σε χαμηλή φωτιά, λιώνουμε ελάχιστο βούτυρο και ετοιμαζόμαστε για το τηγάνισμα. Κάθε κρέπα είναι περίπου 3/4 φλυτζανιού espresso ποσότητα χυλού. Ρίχνουμε το χυλό και γυρνάμε το τηγανάκι γύρω γύρω με κλίση, ώστε να καλυφθεί όλη του η επιφάνεια. Πολύ σύντομα θα χρειαστεί να γυρίσουμε από την άλλη μεριά. Επαναλαμβάνουμε για όσες κρέπες θέλουμε. Αν περισσέψει χυλός, τον φυλάμε στο ψυγείο για την επόμενη μέρα. Σερβίρουμε τις κρέπες με σιρόπι, μέλι, ζάχαρη ή και αλμυρές με τυρί ή ότι άλλο θέλουμε.

Ας υιοθετήσουμε όλοι το πρωινό γεύμα και δη, καθήμενοι στο τραπέζι. Παρότι δεν είναι πολύ ελληνική συνήθεια, είναι βέβαιο ότι μόνο θετικά σημεία έχει, και σε ότι αφορά την διατροφή – υγεία και σε ότι αφορά την κοινωνικότητα και τους δεσμούς της οικογένειας.


Αρχική Σελίδα