Πώς να ψωνίζουμε με ασφάλεια στο διαδίκτυο

enter-shoppingΟι αγορές μέσω διαδικτύου, παρ’ ότι κερδίζουν έδαφος τελευταία, ακόμη αντιμετωπίζονται με καχυποψία και διστακτικότητα. Όπως κάθε τι νέο, η διαδικασία της αγοράς από απόσταση μας τρομάζει. Η άγνοιά μας αποτελεί τροχοπέδη σε αυτό το δώρο της τεχνολογίας τηλεπικοινωνιών. Είναι τόσα τα ωφέλη: γλυτώνουμε τον κόπο, το χρόνο και τα έξοδα των μετακινήσεων, έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε σε μία πολύ πιο ευρεία αγορά (π.χ. και σε κατάστηματα σε άλλη πόλη ή και χώρα), με τις μηχανές αναζήτησης βρίσκουμε εύκολα αυτό ακριβώς που ψάχνουμε και ενημερωνόμαστε καλύτερα για το τι υπάρχει στην αγορά, επωφελούμαστε και από τις ειδικές τιμές που προφέρουν τα περισσότερα e-shops για αγορές μέσω internet. 

internet-prices

Ας συζητήσουμε γιατί ο κόσμος δεν ψωνίζει μέσω Internet και ας καταρρίψουμε τα εμπόδια ένα προς ένα:

credit-card-refusal1) “Δεν έχω πιστωτική κάρτα”

Καλώς ή κακώς (καλώς κατά τη γνώμη μου), το πλαστικό χρήμα έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και θα πρέπει να εναρμονιστούμε με αυτήν την ιδέα. Το να έχουμε πιστωτική κάρτα, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι βουτάμε σε έναν απύθμενο κουβά με χρέη. Από εμάς και την ορθολογική μας χρήση, εξαρτάται το να μην μπούμε σε μπελάδες. Ακόμη όμως κι αν δεν έχουμε εμπιστοσύνη στην εγκράτειά μας ως καταναλωτές, υπάρχει και γι αυτό λύση: οι προπληρωμένες κάρτες (pre-paid), οι οποίες δεν σε αφήνουν να ξοδέψεις περισσότερα από όσα έχεις ήδη πληρώσει, άρα δεν διατρέχεις τον κίνδυνο να δημιουργήσεις οφειλές μεγαλύτερες από τις δυνατότητές σου.

paypal-easypay copyΑκόμη όμως κι αν οι “τρομακτικές” κάρτες εξακολουθούν και βρίσκονται στο περιθώριο των όσων σας επιτρέπει η ιδιοσυγκρασία σας, υπάρχουν υπηρεσίες όπως το Paypal ή το Easypay, διεθνώς αναγνωρισμένες υπηρεσίες με πολύχρονη πείρα και ευρεία διεθνή αποδοχή, που αναλαμβάνουν να πληρώσουν με ασφάλεια για λογαριασμό μας ό,τι πληρώνουμε και με τον συμβατικό τρόπο: από το λογαριασμό της ΔΕΗ, μέχρι την καινούργια μας τηλεόραση ή τα παπούτσια που μόλις παραγγείλαμε στο e-shoes. Ειδικά το Paypal, μας διασφαλίζει διπλά, διότι αναλαμβάνει να παίξει και το ρόλο του “διαιτητή” στην περίπτωση ασυμφωνίας κατά τη διάρκεια της συναλλαγής, αποδίδοντας το δίκαιο όπου αυτό υπάρχει.

internet-criminal2) “Φοβάμαι να κοινοποιήσω στο διαδίκτυο τα στοιχεία της πιστωτικής μου κάρτας”

Δικαίως. Οι επίδοξοι hackers είναι πολύ ικανοί και το τελευταίο που χρειαζόμαστε είναι να καλούμαστε να πληρώσουμε λογαριασμούς που δεν έχουμε κάνει. Έχουμε καλά νέα όμως: αφενός τα περισσότερα e-shops διασφαλίζουν “ασφαλές διαδικτυακό περιβάλλον” για την εισαγωγή των στοιχείων της πιστωτικής μας κάρτας (κάτι που πρέπει κι εμείς να ελέγχουμε πριν εισάγουμε στοιχεία της κάρτας μας) αφετέρου, ακόμη κι αν τελικά πέσουμε θύμα υποκλοπής της κάρτας μας, οι τράπεζες πλέον είναι πολύ πιο ευέλικτες στην αναγνώριση του λάθους και την απαλλαγή μας από την οποιαδήποτε πλασματική χρέωση.

Σε κάθε περίπτωση λοιπόν, ελέγχουμε καλά το “ασφαλές περιβάλλον πληρωμής” πριν εισάγουμε τα στοιχεία της κάρτας μας, και προτιμούμε μία προπληρωμένη κάρτα ή ένα λογαριασμό paypal, παράγοντες που αποτελούν μία πρόσθετη ασπίδα στον περιορισμό αυτού του κινδύνου.

 shoes-coming-out-the-screen3) “Φοβάμαι ότι το προϊόν δεν θα είναι αυτό που θέλω. Αν δεν το δω από κοντά, δεν μπορώ να ξέρω αν μου κάνει”.

Αυτό τις περισσότερες φορές έχει να κάνει με αγορά ρούχων ή παπουτσιών. Όμως, δεν υπάρχει ουδείς φόβος. Οι παραγγελίες μέσω e-shop είναι πολύ λεπτομερείς. Δίνουν τη δυνατότητα εισαγωγής όλων των απαραίτητων εκείνων στοιχείων  προκειμένου να διασφαλίσουν το σωστό για τον κάθε αγοραστή προϊόν (μέγεθος, χρώμα, υλικό κλπ). Αλλά ακόμα και στην περίπτωση που οι φόβοι μας βγουν αληθινοί και πράγματι, το προϊόν που λάβαμε δεν είναι αυτό που περιμέναμε, υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία που προστατεύει τον καταναλωτή, και που επιτρέπει την (μερικώς) ανέξοδη επιστροφή ή αντικατάσταση: συγκεκριμένα, το κατάστημα είναι βάσει νόμου υποχρεωμένο να δεχθεί επιστροφή για κάθε αντικείμενο, εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, ακόμα και άνευ σοβαρού λόγου (επειδή απλά το μετανιώσαμε)  και να μας επιστρέψει τα χρήματά μας. Το μόνο που επιβαρυνόμαστε σε αυτήν την περίπτωση είναι τα μεταφορικά έξοδα της επιστροφής.  Η διαδικασία και οι προϋποθέσεις της περιγράφονται αναλυτικά στον νόμο 2251/1994 όπως αυτός κωδικοποιήθηκε με τον 3587/2007.

Ας αγκαλιάσουμε λοιπόν το e-shopping χωρίς φόβο και πάθος. Καλά ψώνια!

family-e-shopping

Μια πολύ καλή σχετική ανάλυση θα βρούμε και στο praktikesidees.gr

Αν βρίσκετε το άρθρο μας ενδιαφέρον για αναδημοσίευση, είστε ευπρόσδεκτοι να το κάνετε. Θυμηθείτε μόνον τη δεοντολογία και φροντίστε να αναφέρεται το παρόν link, ως “Πηγή”.


Αρχική Σελίδα