Αγγελιόσημο (ή αλλιώς: πληρώνουμε όλοι την ασφάλιση των δημοσιογράφων)

Twenty percent. Gold. 3d

1)      Τι είναι το αγγελιόσημο;

Για όσους δεν γνωρίζουν, το αγγελιόσημο είναι μια πρόσθετη επιβάρυνση που πληρώνει όποιος θέλει να διαφημιστεί στα ΜΜΕ ή να δημοσιεύσει οτιδήποτε (πχ αγγελία). Το ύψος της επιβάρυνσης αυτής ανέρχεται στο 20% επί της αξίας της δημοσίευσης. Δηλαδή, μία διαφήμιση με κόστος τιμοκαταλόγου 1.000 ευρώ, στον διαφημιζόμενο τελικά στοιχίζει 1.200, διότι τα 1.000 εισπράττονται από το ΜΜΕ που παρέχει τη διαφήμιση και τα 200 αποδίδονται στην επιβάρυνση αγγελιοσήμου.

Σχετική νομοθεσία

Νόμος  2328/1995 – άρθρο12, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 33 του Νόμου 2429/1996.

(Ο Ν. 2429/1996 καταργήθηκε με την παράγραφο 2, του άρθρου 31 του Ν 3023/2002, με εξαίρεση όμως τα άρθρα 24-29 και 32-34 αυτού. Συνεπώς, το άρθρο 33 του Ν 2429/1996 εξακολουθεί να ισχύει)

 2)      Ποιος είναι ο αποδέκτης της επιβάρυνσης του αγγελιοσήμου;

Αποδέκτες του αγγελιοσήμου είναι το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ πρώην ΤΣΠΕΑΘ  (αν πρόκειται για περιοδικά) και ο ΕΔΟΕΑΠ (αν πρόκειται για ραδιοτηλεόραση ή εφημερίδες).

ΕΤΑΠ-ΜΜΕ (πρώην ΤΣΠΕΑΘ) είναι το ταμείο για τη σύνταξη και την ανεργία των δημοσιογράφων.

ΕΔΟΕΑΠ είναι το ταμείο για την υγειονομική περίθαλψη των δημοσιογράφων.

«Κοινωνικό πόρο» το έχουν βαφτίσει, αλλά δεν επωφελείται απ’ αυτόν η κοινωνία. Είναι επιβάρυνση που πληρώνει όλη η κοινωνία για να επωφελείται μόνο μία μερίδας αυτής: οι δημοσιογράφοι. Όλοι όσοι επιθυμούν να δημοσιεύσουν οτιδήποτε σε ΜΜΕ, καλούνται να συνεισφέρουν στη σύνταξη και την υγειονομική περίθαλψη των δημοσιογράφων.

Οι καθ’ ην αρμόδιοι για την πληροφόρησή μας επί του θέματος είναι οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι, ως αναμένεται λόγω αντικρουόμενων συμφερόντων, θα δυσκολευτούν ιδιαίτερα να παραμείνουν αμερόληπτοι.

edoeap_logo

Στην επίσημη ιστοσελίδα του ΕΔΟΕΑΠ αναφέρονται αναλυτικά οι πλουσιοπάροχες υπηρεσίες υγείας που προσφέρονται στους δημοσιογράφους. Οι πόροι που απαιτούνται προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα των πολυτελέστατων αυτών παροχών υγείας, αποδέκτες των οποίων όμως είναι μόνον οι δημοσιογράφοι (και μάλιστα όχι όλοι, μόνο οι εργαζόμενοι σε καθημερινά έντυπα και ραδιοτηλεόραση, σνομπάροντας συστηματικά τον περιοδικό και διαδικτυακό τύπο) προέρχονται σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα από την εισφορά αγγελιοσήμου, καθότι μόλις το 3% επί του μισθού των δημοσιογράφων αποδίδεται στον ΕΔΟΕΑΠ.

Από τη μία μεριά:  οι «κοινοί θνητοί» εργαζόμενοι ή επιχειρηματίες πληρώνουν κοντά στο 44% επί των αποδοχών τους σε εισφορά προς τον ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να έχουν δικαίωμα στην πενιχρή και ελλειπέστατη κρατική υγειονομική περίθαλψη

Από την άλλη μεριά: οι «προύχοντες» δημοσιογράφοι, χαίρουν πολυτελέστατης υγειονομικής περίθαλψης στον ΕΔΟΕΑΠ, για την οποία οι ίδιοι πληρώνουν μόλις 3% επί του μισθού τους, ενώ το υπόλοιπο κόστος της επιβαρύνονται όλοι όσοι θέλουν να διαφημιστούν (οι παραπάνω «κοινοί θνητοί» δηλαδή).

Το μανιφέστο υπεράσπισης του αγγελιοσήμου από τον ΕΔΟΕΑΠ

Ο ΕΔΟΕΑΠ και τα μέλη του, βλέποντας την κάνουλα εσόδων εξ’ αγγελιοσήμου να απειλείται να  κλείσει, έχουν αναρτήσει ολόκληρο μανιφέστο  στην επίσημη ιστοσελίδα τους, που προσπαθεί να υπερασπιστεί τα αδικαιολόγητα:

«Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΕ φορολογούνται όπως κάθε Έλληνας πολίτης με υποχρέωση μάλιστα των δημοσιογράφων σε Πόθεν Έσχες.»

-(σχόλιο του γράφοντος: το Πόθεν Έσχες προσπαθεί να διαφυλάξει την αμεροληψία του Τύπου (το αν έχει επιτυχία είναι μία άλλη συζήτηση). Όσο για την καταβολή φόρων, είναι κάτι αυτονόητο, ισχύει για τους πάντες και δεν είναι επίτευγμα ή σοβαρό επιχείρημα ειδικής μεταχείρισης)

«Συμβάλλουμε έτσι στη χρηματοδότηση από τμήμα των φόρων μας στην καταρρέουσα και βαθιά νοσούσα Δημόσια Υγεία, το ΕΣΥ και τον ΕΟΠΥΥ, χωρίς να κάνουμε χρήση των υπηρεσιών τους!»

-(σχόλιο του γράφοντος: να θυμίσουμε ότι ο κύριος χρηματοδότης της δημόσιας υγείας είναι οι ασφαλιστικές εισφορές και όχι οι φόροι. Ρίξτε μια ματιά στον κρατικό προϋπολογισμό και δείτε σε τι ποσοστό κατανέμονται δαπάνες για τη δημόσια υγεία: αστείο. Ο κλάδος δε των δημοσιογράφων, είτε οικειοθελώς είτε αναγκαστικώς, κατέχει πολύ μεγάλη μερίδα στη «μαύρη εργασία», δηλαδή στα αφορολόγητα και χωρίς εισφορές έσοδα. Ακόμη όμως κι αν δεν ήταν έτσι, γιατί το αυτονόητο, η υποχρέωση όλων, να αποτελεί επιχείρημα;)

Λέει επίσης ο ΕΔΟΕΑΠ:

«Αν το αγγελιόσημο καταργηθεί ή μειωθεί, τότε:

-          Κινδυνεύουν άμεσα με κλείσιμο και λόγω της κρίσης πολλά ΜΜΕ

(σχόλιο του γράφοντος: αυτό δεν είναι ορθό. Το αγγελιόσημο ουδέποτε υπήρξε έσοδο ή μέσο στήριξης για τα ΜΜΕ. Αντίθετα, η μείωση του κόστους της διαφήμισης, που είναι και η μοναδική πηγή εσόδων των ΜΜΕ, θα δώσει ώθηση στην αγορά και αύξηση στους τζίρους τους)

-          Μειώνονται οι θέσεις εργασίας

(σχόλιο του γράφοντος: αυτό είναι αλήθεια, αλλά είναι άσχετο με το αγγελιόσημο. Αυτό είναι σημάδι των καιρών, λόγω της σταδιακής κατάργησης του εντύπου και αντικατάστασής του από τον ηλεκτρονικό τύπο, όπως ορίζει ο εκσυγχρονισμός και η παγκοσμιοποίηση. Κάποτε οι εφημερίδες τυπώνονταν με λιθογράφους που έκαναν στοιχειοθέτηση σε καλούπια… κι αυτοί έχασαν τη δουλειά τους με την ψηφιοποίηση της διαδικασίας, δυστυχώς έτσι γίνεται)

-     Μειώνονται οι εισφορές και καταστρέφονται τα Ταμεία μας

(σχόλιο του γράφοντος: … αγαπητά μέλη του ΕΔΟΕΑΠ, το ταμείο σας απολαμβάνει εξωτερική κοινωνική χρηματοδότηση, μία εξαίρεση πολυτελείας, ενώ ΕΟΠΥΥ και ΟΑΕΕ χρηματοδοτούνται αποκλειστικώς από εισφορές των ασφαλισμένων τους, των οποίων οι εισφορές συνεχώς αυξάνονται)

-          Το 20% του αγγελιοσήμου, φυσικά θα μοιραστεί ανάμεσα σε εργοδότες και διαφημιστές

(σχόλιο του γράφοντος: αυτό είναι ψευδές και εσκεμμένη παραπληροφόρηση. Το αγγελιόσημο δεν είναι έσοδο ούτε για τους εργοδότες, ούτε για τους διαφημιστές. Είναι μια ξεκάθαρη επιβάρυνση της διαφήμισης που βαρύνει τον διαφημιζόμενο)

-          Οι διαφημιζόμενοι δεν θα κερδίσουν τίποτα

(σχόλιο του γράφοντος: ξανά, το αγγελιόσημο είναι μια ξεκάθαρη επιβάρυνση της διαφήμισης που βαρύνει τον διαφημιζόμενο και η κατάργησή του θα ελαφρύνει το κόστος της διαφήμισης κατά 20%)

-          Και φυσικά τα προϊόντα δεν θα γίνουν φθηνότερα

(σχόλιο του γράφοντος: αυτό είναι ακόμη ένα αυθαίρετο συμπέρασμα, και άσχετο με την υπόθεση. Η λογική τείνει στο ότι, αν το κόστος διαφήμισης μειωθεί, γεγονός στο οποίο θα συνέβαλλε η κατάργηση του αγγελιοσήμου, είναι πολύ πιο εύκολο να μετακυληθεί η μείωση αυτή του κόστους στην απευθείας κατανάλωση και να γίνουν πράγματι τα προϊόντα φθηνότερα.)

-          Οι εργοδότες στα ΜΜΕ θα μετακυλήσουν το κόστος των ασφαλιστικών μας εισφορών στην τιμή της διαφήμισης και οι διαφημιστές το μειωμένο κέρδος τους από τις … επιστροφές στην αμοιβή τους

(σχόλιο του γράφοντος: οι εργοδότες  στα ΜΜΕ γνωρίζουν ότι αν αυξήσουν έστω κι ένα ευρώ τη διαφήμιση δεν θα σταυρώσουν πελάτη ζωγραφιστό, το ίδιο και οι διαφημιστές. Αυτό που είναι πιο πιθανό να γίνει είναι να αυξηθεί η ανασφάλιστη εργασία,  εκτός αν η κυβέρνηση αποφασίσει να προχωρήσει σε μία ενιαία, καθολική και δραστική μείωση των εργοδοτικών εισφορών σε όλους τους κλάδους όμως)

  • Αν ο πόρος μας, που για τον Κλάδο μας είναι οιωνεί εργοδοτική εισφορά μεταφερθεί στον Κρατικό Προϋπολογισμό, τότε το Κράτος για μία ακόμα φορά, μετά το ληστρικό κούρεμα των αποθεματικών μας, υφαρπάζει ιδιωτική περιουσία, διαλύει την Κοινωνική μας Ασφάλιση, κουρσεύει έσοδα για να κλείσει τα δικά του ελλείμματα  στη Δημόσια Υγεία που καταρρέει και έμμεσα, επιτυγχάνει τη φίμωση του Τύπου.

(σχόλιο του γράφοντος: Δεν μας λέτε τίποτα διαφορετικό απ’ ότι ισχύει για όλα τα υπόλοιπα ταμεία. Η μόνη μας διαφορά είναι ότι ο ΕΔΟΕΑΠ έχει την πολυτέλεια αυτού τον πλουσιοπάροχο πόρο του αγγελιοσήμου που τα άλλα ταμεία δεν έχουν. Η δε φίμωση του Τύπου, θα είχε νόημα να συζητηθεί αν ο Τύπος ήταν αυτός που θα έπρεπε να είναι και όχι πληρωμένος και κατευθυνόμενος)

«Σε κάθε περίπτωση, η ανεξαρτησία του Τύπου όπως και η υπεράσπιση του Συντάγματος είναι δικαίωμα και καθήκον όλων των πολιτών. Σε αυτούς απευθυνόμαστε και ζητάμε να κατανοήσει η Ελληνική κοινωνία ότι ο αγώνας των σκληρά εργαζόμενων ανθρώπων του Τύπου και των οικογενειών τους δεν γίνεται για την εξαίρεσή μας, αλλά για την επιβίωσή μας και την υπεράσπιση του δικαιώματος όλων μας στην Ενημέρωση.»

(σχόλιο του γράφοντος: Μαζί σας, και στην υπεράσπιση της ανεξαρτησίας του Τύπου και στον αγώνα για την επιβίωση των σκληρά εργαζομένων στα ΜΜΕ. Αυτό που δεν είναι απολύτως κατανοητό είναι η απαίτηση της “ιδιαίτερης” αντιμετώπισης. Τυχαίνει και οι λοιποί εργαζόμενοι της χώρας, πχ. οι ασφαλισμένοι στον ΕΟΠΥΥ και στον ΟΑΕΕ, να εργάζονται το ίδιο σκληρά, να υφίστανται πολύ μεγαλύτερες αδικίες, οικονομικές ή άλλες, και να επιβαρύνονται με πολύ πιο τσουχτερές εισφορές. Εξισωθείτε με τους υπόλοιπους εργαζόμενους και ας αγωνιστούμε όλοι μαζί ενάντια στη λαίλαπα της εξαθλίωσης και της ανεργίας)

coucou.gr


Αρχική Σελίδα